Pipping

  • ۰
  • ۰

شیر پروانه ای استیل یکی از انواع شیرهای پروانه ای است که به شما امکان می دهد یک شیر متناسب با نیازتان و در عین حال با هزینه کم و وزن مناسب تهیه کنید. عمده شیرهای پروانه ای استیل به صورت ضد زنگ ساخته می شوند و به نام شیرهای پروانه ای استنلس استیل در بازار شناخته می شوند.

این شیرها در انواع wafer و lug موجود هستند. همچنین در کلاس های فشار 150، 300 و 600 می توان از این شیرها استفاده نمود. این شیرها به طور معمول به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد و می تواند تحت فشارها زیاد در مقابل هر نوع سیالی از جمله آب، بخار، روغن و گاز به خوبی عمل کند.

برتری شیر پروانه ای استیل نسبت به شیرهای دروازه ای و توپی

شیر پروانه ای استیل در مقایسه با شیرهای توپی و دروازه ای ارزان تر و سبک تر است. همین موضوع باعث شده است بسیاری از صنایع و مصرف کنندگان برای استفاده بیشتر از این شیرها ترغیب شوند. در واقع در شرایط برابر انتخاب اول همه شیرهای پروانه ای استنلس استیل است.

کاربردهای شیر پروانه ای استیل

شیرهای پروانه ای استیل در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. برخی از مهم ترین موارد استفاده از این شیرها عبارت‌اند از:

  • خطوط لوله تاسیسات بهداشتی و مکانیک
  • تجهیزات سیستم های تهویه مطبوع، HVAC و تبرید
  • صنایع تولیدی روغن پالپ
  • تولید روغن های معمولی
  • خطوط انتقال گاز
  • خطوط انتقال سوخت مایع
  • سیستم های لوله کشی صنایع پتروشیمی و نیروگاه ها

شیرهای پروانه ای از جنس استیل ضد زنگ سازگاری مناسبی در فشار ها و دما های مختلف دارد. این شیر ها با کارایی مناسب خود، آب بندی خوبی را نیز برای ما به ارمغان می آورند. همچنین میزان سایش دیسک در هنگام چرخش با بدنه لوله ها و شیرها در این مدل از کنترل شده و کاهش یافته است.

مدل سه گانه یا Tricentric این شیرها بیشترین میزان تحمل فشار را دارد. اما در مقابل مدل انعطاف پذیر یا Resilient کمترین میزان تحمل فشار را در بین شیرهای پروانه ای استنلس استیل دارد. متناسب با کاربری مورد نیاز خود باید مدل مناسب این شیر را انتخاب کرده و استفاده نمایید.

طراحی نشیمنگاه های کارتریجی با ماشین کاری دقیق، باعث شده است که جایگاه بهتر و محکم تری را برای کنترل و نگهداری دیسک شیر داشته باشیم. این مسئله باعث می شود بسیاری از مشکلاتی که امکان دارد در طول بهره برداری از شیر برای شیر به وجود بیاید، کم شود. به این ترتیب کار تعمیر و نگهداری شیرها نیز کاهش پیدا می کند.

شیر پروانه ای استیل امکان قطع و وصل سریع جریان را مشابه شیرهای توپی در اختیار ما می گذارد. به این ترتیب که میله عبوری از دیسک به یک محرک دستی یا اتوماتیک در خارج از لوله متصل است و با چرخاندن آن محرک می توان اقدام به باز و بسته نمودن شیر نمود. البته بحث افت فشار به دلیل حضور دیسک این شیر در مسیر جریان سیال در خصوص این شیرها همواره وجود دارد و این یک نقطه ضعف برای شیرهای پروانه ای استیل در مقایسه با شیرهای توپی به شمار می رود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی